Müpa

2019/20.

Kobayasi bérlet

Az internetnek nem kell mindig vakon hinni, ezúttal azonban semmi kétség sem férhet a Wikipedián Eötvös Péterről olvasható megállapítás igazához: "az egyik legismertebb kortárs zeneszerző". Rögtön hozzátehetjük, a hetvenöt éves mester egyúttal az egyik legkeresettebb karmester is a világon. A Kobayashi bérlet első hangversenyén ő vezényel, és az első részben az ő művei szólalnak meg, ékesen bizonyítva, hogy a kortárs muzsikának nem kell okvetlenül közönségriasztónak lennie. Igenis lehet szórakoztató, olcsó kompromisszumok nélkül, mint például a Speaking Drums című darab, amelyben nyomon követhetjük, hogyan lesz Weöres Sándor úgynevezett nonszensz verseinek szavaiból ritmus, a ritmusból dallam. S mindezt hogyan adja elő egy káprázatos tehetségű ütős-szólista, az osztrák Martin Grubinger. A szünet után Eötvös Liszt ritkán hallható Dante-szimfóniáját vezényli. A második koncerten a Maisky család Beethoven Hármasversenyét szólaltatja meg, majd Mahler annak idején Budapesten bemutatott I. szimfóniája lesz hallható. Magyar vonatkozása van a harmadik estének is: az Egmont-nyitánnyal kezdődik. 1956 vészterhes napjaiban újra és újra ez szólt a rádióban, az idősebbek reflexszeűen teszik hozzá: "csapataink harcban állnak". Két Richard Stauss-kompozíció, az Oboaverseny és a Hősi élet hangzik még fel ez alkalommal. A bérletsorozatot Mendelssohn újabban világszerte igen népszerű oratóriuma, az Éliás zárja.

Kijelölt

Foglalt

Az Ön böngészője elavult

Az oldal megfelelő működéséhez kérjük, frissítse azt, vagy használjon másikat! FRISSÍTÉS MOST

×